Jak rozpocząć budowę siedziby przedsiębiorstwa?...
Komentarze: 0
Dużo polskich spółek szybko się rozbudowuje. Natychmiastowy wzrost liczby nabywców zazwyczaj powoduje nie wyłącznie powiększenie się ilości zaangażowanych u nas pracobiorców a też wywołuje, że wymagamy większej i bardziej eleganckiej siedziby. Wyłania się wtedy pytanie od czego najprawidłowiej rozpocząć obmyślanie owej budowy.
Pierwsze kroki
W wielu przypadkach budowa nowej siedziby nie spotka się z zasadnymi głosami. Za wiele spółek boi się korzystania z pożyczek a w szczególności kryzysów, które mogą udaremniać im spłatę owego długu. Ewidentnie jest to zagrożenie, które trzeba sprawdzić przed podjęciem dowolnych postępowań o charakterze pieniężnym. Przed wybraniem projektu lub miejsca trzeba w pierwszej kolejności zbadać długofalowe predykcje nie tylko dla naszej spółki ale dla całkowitego sektora na jakim funkcjonujemy. Wtedy będziemy pewniejsi o fakt, że nie czeka nas spadek przychodów lub wyrośnięcie się nowej ogromnej konkurencji. Jak już będziemy pewni naszej pozycji w branży i kolejnych przychodów to możemy zacząć szukać odpowiedniego terenu oraz projektu nowej siedziby.
Co poza wybraniem projektu?
Kiedy mamy już plan budynku to zostaje nam zatrudnienie dobrej firmy zajmującej się budownictwem oraz wyposażenie jej w potrzebne materiały budowlane. Powinniśmy złożyć zamówienie na odpowiednie zaprawy budowlane, tynki, cegły jak i beton. Wyłońmy najwyższej jakości materiały aby nie musieć martwić się o stan budynku w toku następnych lat. W szczególności weźmy pod uwagę klasę betonu do podstaw budynku. Przygotowanie do tego rodzaju czynności pochłania dłużej niż jeden dzień więc postarajmy się wszystko tak opracować tak aby nie powodowało to spóźnień. Pamiętajmy, że budowa sama w sobie zabiera sporo więcej czasu niż tydzień dlatego zaplanujmy ją na parę miesięcy wcześniej. Lepiej przymierzać się do takich inwestycji na początku roku tak przeprowadzka do nowej firmowej siedziby zdołała być dokonana w trakcie lata. Wtedy wśród mnogości branży nie występują znaczące zmiany więc każdy wydział z namysłem powinien zaplanować swoje przemieszczenie.
Konstruowanie nowej siedziby jest powiązane z ogromnym nakładem obowiązków. Jednakowoż jest to lokata, która być może się sfinansować w następujących latach. Zresztą po zapłaceniu debetu nakłady ponoszone z powodu posiadania własnego budynku będą o wiele mniejsze niż wydatki w celu najmu dobrego budynku na siedzibę firmy. Dlatego od czasu do czasu warto zużyć się i następnie cieszyć się ze skutków dobrych decyzji.
Sprawdź więcej na http://www.cemex.pl/cement.aspx
Dodaj komentarz